Osnovna škola Augusta Cesarca
Gostujuće predavanje: Domovinski rat i uloga Crkve u ratnim zbivanjima
Našu školu je 27. svibnja 2025. posjetio ravnatelj Hrvatskog memorijalno-dokumentacijskog centra Domovinskog, povjesničar Ante Nazor. Profesor Nazor je učenicima osmih razreda govorio o važnosti Domovinskog rata kao ključnog događaja u hrvatskoj povijesti. Predavanje je započeo opisivanjem događaja iz ranosrednjovjekovne povijesti zbog razumijevanja uzroka Domovinskog rata, naglašavajući kontinuitet hrvatske državnosti od kneza Branimira. Učenici su dobili bolji uvid u stvaranje velikosrpskih planova koji su rezultirali ratom 1991. godine. Govorio je o prvim oružanim pobunama u Hrvatskoj, operacijama oslobođenja hrvatskog teritorija, hrabrim braniteljskim pothvatima, te o pastoralnoj i humanitarnoj ulozi Katoličke Crkve u ratnim zbivanjima. Profesor Nazor predavanje je zaključio izražavanjem zahvalnosti herojskim naporima branitelja tijekom rata kako bi buduće generacije živjele u neovisnoj i samostalnoj Hrvatskoj.


Međunarodni eTwinning projekt učenika 3. b razreda – “Šetnja kroz prošlost / A Walk Through History”
Učenici 3. b razreda naše škole sudjelovali su u međunarodnom eTwinning projektu “Šetnja kroz prošlost / A Walk Through History”, zajedno s učenicima iz Turske, Srbije i Hrvatske. Cilj projekta bio je istražiti svakodnevni život u prošlosti, povijest svojih gradova i zavičaja te bogatu kulturnu baštinu kroz niz kreativnih i iskustvenih aktivnosti.
Projekt je započeo izborom za logo, u kojem su učenici iz svih partnerskih škola osmišljavali svoje prijedloge. Naši učenici pokazali su veliku maštovitost i trud u stvaranju prijedloga logotipa koji bi predstavljao zajednički duh projekta. Nakon glasovanja, izabran je zajednički logo koji je pratio sve aktivnosti kroz cijelo trajanje projekta.
Učenici su s velikim zanimanjem i veseljem sudjelovali u brojnim aktivnostima:
- posjetili su Gornji grad i Muzej grada Zagreba, upoznali povijest grada i značajne osobe,
- sudjelovali u radionici krasopisa Školskog muzeja te su učili pisati perom i tintom,
- istraživali znamenite osobe zavičaja i crtali ih ugljenom i kredom,
- izrađivali su vlastitu lentu desetljeća i obiteljsko stablo,
- prikupili stare fotografije i osmislili izložbu o povijesti svog naselja,
- čitali su priču „Šestinski kišobran“, upoznali narodne nošnje i prepoznatljive značajke zagrebačkog kraja te izradili slikovnice, koje su izložene u školskim hodnicima.
Poseban doživljaj bio je izlet u Etno kuću pod Okićem, gdje su učenici:
- razgledali etnografsku zbirku starih predmeta,
- učili peći kruh na starinski način,
- igrali stare narodne igre,
- te slušali priče i legende iz prošlih vremena, koje su im približile život i običaje starih vremena.
U sklopu međunarodne suradnje, učenici iz sve tri zemlje (Hrvatske, Srbije i Turske) zajednički su izradili lentu vremena s godinama nastanka svojih gradova, što im je omogućilo usporedbu povijesnog razvoja i potaknulo razmjenu znanja o različitim kulturama.
U duhu tradicije, učenici su za školsku božićnu priredbu pripremili folklorni ples i pjesmu, te s velikim oduševljenjem nastupili u narodnim nošnjama, oživljavajući običaje i glazbu prošlih vremena.
Projekt je zaključen velikim projektnim danom, u kojem su sudjelovali svi učenici razredne nastave. Tog dana u školi se moglo:
- zaigrati zaboravljene igre iz djetinjstva naših predaka,
- izrađivati predmete na tradicionalne načine (tkanje, šivanje, rad s glinom),
- razgledati izložbu starih predmeta,
- i sudjelovati u posebnoj radionici pletenja košara od pruća, u kojoj su se učenici okušali u ovom vrijednom starom zanatu.
Projekt “Šetnja kroz prošlost / A Walk Through History“ spojio je istraživačko učenje, kulturnu razmjenu i kreativni izričaj. Učenici su razvijali svijest o važnosti očuvanja baštine, učili jedni od drugih i s ponosom predstavili svoj zavičaj i kulturu.

Domar /domarka
2. lipnja 2025. Poziv na testiranje za zasnivanje radnog odnosa na radnom mjestu stručnog suradnika na tehničkom održavanju: domar/domarka (rukovatelj/rukovateljica centralnim grijanjem) na neodređeno puno radno vrijeme,
Posjet Prirodoslovnom muzeju
Igre i običaji naših starih
Na projektnom danu “Igre i običaji naših starih” održanom 28. travnja učenici razredne nastave istraživali su kako su živjeli i zabavljali se naši preci. Izrađivali su stare predmete, učili o njihovoj namjeni te sudjelovali u igrama koje su obilježile djetinjstva nekih davnih vremena. Projekt je potaknuo kreativnost, zajedništvo i poštovanje prema tradiciji.

Dan škole 2025
RAZLIČITO ISTI
Slobodno se pretplatite na naš YouTube kanal – OŠ Augusta Cesarca
Vode u zavičaju – Maksimir
Uspjesi naših učenika
Danas je Dan škole pa je prava prilika da se prisjetimo ovogodišnjih uspjeha naših učenika. Provedena su brojna natjecanja tijekom cijele godine, kako na školskoj, tako i na županijskoj razini. Naši učenici su sudjelovali na školskoj razini natjecanja iz hrvatskog jezika, engleskog jezika, matematike, biologije, fizike, povijesti, geografije, tehničke kulture, informatike i katoličkog vjeronauka.
Na županijskoj razini natjecanja istaknuli su se učenici: Toni Luka Frana (7. a) iz engleskog jezika, Petar Teskera (8. a) iz fizike, Nola Čubrilo (8. a) iz geografije, Lea Perković (5. a), Toni Ursić Jozić (6. b) i Petar Teskera (8. a) iz tehničke kulture.
Također, učenici su se natjecali i u matematičkim natjecanjima MAT liga, Sudoku i Klokan bez granica (u 10 % najboljih u Republici Hrvatskoj su Dora Picek i Luna Likić (2. a), Viktor Frana (5. b) i Toni Luka Frana (7. a)), a na međunarodnom natjecanju Dabar u 10 % najboljih u Republici Hrvatskoj su David Krpan (3. a), Erik Kirchmayer (5. a) i Benjamin Tuturoski (6. a).
Osim navedenih natjecanja, učenici Marta Gregov (3. b), Karlo Horvat (3. a), Mak Čaušević (5. a) i Erik Kirchmayer (5. a) sudjelovali su u natjecanju Croatian Makers lige u četiri kola te su osvojili ukupno 3. mjesto, a naša škola bila je domaćin 3. kola natjecanja u veljači. U natjecanju projekta Micro:bit Escape room, tim učenika 3. a i 3. b Lana Dobrijević, Paula Posedi, Karlo Horvat i David Krpan osvojio je 34. mjesto od ukupno 310 ekipa.
Proveden je i projekt Revolucija digitalne pismenosti gdje su učenici 4. a i 4. b Mari Erak, Marina Kristić, Sofija Ostojić, Petra Salopek, Ela Slavnić, Erin Svečak i Kiara Škarec izradili projektni zadatak (Pogodi tko sam?). Usto, održano je natjecanje školskih prometnih jedinica, natjecanje mladih Hrvatskoga Crvenog križa (sudjelovale učenice 7. a i 7. b: Marta Likić, Dora Đurkan, Lorena Paleka, Doris Stričak, Maša Kladić i Lorena Horvat i osvojile 10. mjesto). Na Prvenstvu osnovnih škola Grada Zagreba u odbojci naši učenici 7. i 8. razreda (muška ekipa) osvojili su izvrsno 3. mjesto i vratili se s brončanim medaljama oko vrata.
U projektu STEAMWave Škola budućnosti učenici Dominik Antunović (6. b) i Toni Ursić Jozić (6. b) izradili su chatbota (SecureBot) na platformi Answers tvrtke Infobip. Razgovor s botom je moguć putem poveznice.
U organizaciji Francuskog instituta i Francuskog veleposlanstva u Hrvatskoj, učenici Toni Luka Frana (7.a), Dora Đurkan (7.a), Marta Likić (7.a), Lorena Horvat (7.b), Lorena Paleka (7.b) i Tena Poljanik (7.b), uspješno su položili DELF scolaire A1, školski DELF razine A1, međunarodno priznatu francusku diplomu o poznavanju francuskog jezika kao stranog jezika.
Čestitamo svim učenicima i njihovim mentorima na trudu i postignutim rezultatima!

Posjet osmaša Vukovaru
Naši učenici osmog razreda sa svojim razrednicima Brankom Marton i Josipom Jurjevićem te u pratnji učitelja TZK-a Gorana Laslavića bili su u posjetu Vukovaru 9. i 10. travnja 2025. u sklopu projekta Ministarstva hrvatskih branitelja Posjet učenika osmih razreda Vukovaru. Učenici su imali priliku naučiti kako je izgledala i tekla Bitka za Vukovar, obišli su mjesta stradanja i saznali sve o hrabroj borbi branitelja Vukovara, koji je postao simbolom patnje u Domovinskom ratu i stoga ga i nazivamo grad-heroj. Tijekom posjeta, obilaze najznačajnije lokacije iz Domovinskog rata: Spomen-dom hrvatskih branitelja na Trpinjskoj cesti, izložbeni postav u krugu Memorijalnog centra, mjesto sjećanja – vukovarska bolnica 1991., Memorijalno groblje žrtava iz Domovinskog rata, Spomen-dom Ovčara, masovne grobnice na Ovčari, hangar Veleprometa, spomen-obilježja Kukuruzni put, ruševinu Borovo Commerca, crkvu sv. Filipa i Jakova i Vodotoranj. Osim toga, uz stručno vodstvo su obišli i Gradski muzej Vukovar i Muzej Vučedolske kulture. Na kraju su učenici iskazali svoje znanje u kvizu i osvojili prvo mjesto te na najljepši način predstavili školu.


Naša škola sudjeluje u međunarodnom natjecanju “Dabar“

Učenička zadruga “Ferka”

Mladi kemičari
Radionica izrade sapuna i balzama.
Kako je bilo pogledajte ovdje
Mali čuvari prirode
Brinemo o prirodi i našem školskom vrtu te izređujemo rukotvorine od prirodnih materijala.
Mali kreativci
Vrijedne ruke malih kreativaca uvijek rade nešto novo šzo onda prodajemo na Božićnom sajmu
Vrijeme informacija učitelja
Vrijeme primanja roditelja možete pogledati klikom na gumbe ispod
