Osnovna škola Augusta Cesarca

Zeleno, ah što volim zeleno

Prava šumska čarolija dočekala nas je na eko edukacijskom imanju koje se smjestilo u srcu Hrvatske u okruženju slikovitog gradića Samobora. Unutar tog imanja nalaze se vrt, voćnjak, poučna staza i nastambe za domaće životinje te je nama koji živimo u gradskim sredinama najdraže kada se nađemo u takvoj zelenoj oazi. Zato smo sa svojim učiteljicama krenuli istraživati Greenville šumu. Posjet šumi zamišljen je da se kroz nekoliko zanimljivih radionica upoznamo s lokalnom florom i faunom, potaknemo u nama zajedništvo kroz druženje te naučimo neke od vještina preživljavanja kroz zabavne i poučne aktivnosti. Najzanimljivije nam je bilo kada smo gradili sklonište od prirodnih materijala a oko nas čuo se pjev ptica, letjeli su mnogobrojni kukci, a nad nama se nadvijala šuma kao da će nas progutati. Vrijedno smo sakupljali različite vrste lišća, bilja, cvijeća, istraživali teksture i oblike koji postoje u prirodi te poput šumskih detektiva izvršavali postavljene zadatke. Greenville je bio za nas jedna prava ruralna oaza koja nam je uspjela otkriti mnoge ljepote prirode daleko od gradske gužve u zelenom, prirodnom okruženju. To zeleno mjesto je postalo mjesto susreta, ekologije, uživancije i obrazovanja, a sve u ime održive budućnosti.

Žabavan Botanički vrt

Kako funkcionira izgled i rad jednog botaničkog vrta imali smo priliku doživjeti tek kada smo ga posjetili i prošetali tom prekrasnom zelenom oazom koja se smjestila u samom središtu našeg grada. Raste tu velik broj različitih vrsta biljaka. Botanički vrtovi podliježu određenim pravilima koja su prvenstveno namijenjena čuvanju nasada i zaštiti zbirki. Hrvatska kao mala zemlja izuzetno je bogata biljnim vrstama, njih je čak 5 500. Stručnjaci napominju da su nas zaobišla neka ledena doba te je zahvaljujući tome preživio velik broj biljnih vrsta. Tako neke biljke rastu samo kod nas i nigdje drugdje (zovemo ih endemi). U Hrvatskoj postoji čak 550 endemskih vrsta biljaka. Zbog svih tih posebnosti 1971. vrt će postati zaštićeni spomenik parkovne arhitekture i predstavlja pravi cvjetni muzej na otvorenom. Kada nam je taj muzej otvorio svoja cvjetna vrata pred nama su se pojavile zbirke (živih) biljaka i stabala. Svaki od uzoraka označen je točnim stručnim nazivom na latinskom jeziku te kada je i gdje skupljena sjemenka ili reznica iz koje je biljka uzgojena. Šetajući vrtom prošli smo pored nekoliko umjetnih jezera, vrtlarskih kućica, staklenika, bazena i drugih pomoćnih objekata. Društvo su nam pravile žabice i kornjače koje su baš ovdje pronašle svoj ugodan i raskošan dom.

Botanički vrt je svojim osnivanjem trebao poslužiti nastavi i znanstveno stručnom radu u području botanike, ali danas je to mjesto očuvanja i zaštite rijetkih i ugroženih biljnih vrsta u Hrvatskoj. Sistematično i neprekidno se radi na uzgoju i obnavljanju zbirki živih biljaka te zaštiti samoniklih biljaka posebice zbog toga što mnogim biljnim vrstama prijeti izumiranje zbog klimatskih promjena.

Fotogalerija

Gostujuće predavanje: Domovinski rat i uloga Crkve u ratnim zbivanjima

Našu školu je 27. svibnja 2025. posjetio ravnatelj Hrvatskog memorijalno-dokumentacijskog centra Domovinskog, povjesničar Ante Nazor. Profesor Nazor je učenicima osmih razreda govorio o važnosti Domovinskog rata kao ključnog događaja u hrvatskoj povijesti. Predavanje je započeo opisivanjem događaja iz ranosrednjovjekovne povijesti zbog razumijevanja uzroka Domovinskog rata, naglašavajući kontinuitet hrvatske državnosti od kneza Branimira. Učenici su dobili bolji uvid u stvaranje velikosrpskih planova koji su rezultirali ratom 1991. godine. Govorio je o prvim oružanim pobunama u Hrvatskoj, operacijama oslobođenja hrvatskog teritorija, hrabrim braniteljskim pothvatima, te o pastoralnoj i humanitarnoj ulozi Katoličke Crkve u ratnim zbivanjima. Profesor Nazor predavanje je zaključio izražavanjem zahvalnosti herojskim naporima branitelja tijekom rata kako bi buduće generacije živjele u neovisnoj i samostalnoj Hrvatskoj.

Međunarodni eTwinning projekt učenika 3. b razreda – “Šetnja kroz prošlost / A Walk Through History”

Učenici 3. b razreda naše škole sudjelovali su u međunarodnom eTwinning projektu “Šetnja kroz prošlost / A Walk Through History”, zajedno s učenicima iz Turske, Srbije i Hrvatske. Cilj projekta bio je istražiti svakodnevni život u prošlosti, povijest svojih gradova i zavičaja te bogatu kulturnu baštinu kroz niz kreativnih i iskustvenih aktivnosti.

Projekt je započeo izborom za logo, u kojem su učenici iz svih partnerskih škola osmišljavali svoje prijedloge. Naši učenici pokazali su veliku maštovitost i trud u stvaranju prijedloga logotipa koji bi predstavljao zajednički duh projekta. Nakon glasovanja, izabran je zajednički logo koji je pratio sve aktivnosti kroz cijelo trajanje projekta.

Učenici su s velikim zanimanjem i veseljem sudjelovali u brojnim aktivnostima:

  • posjetili su Gornji grad i Muzej grada Zagreba, upoznali povijest grada i značajne osobe,
  • sudjelovali u radionici krasopisa Školskog muzeja te su učili pisati perom i tintom,
  • istraživali znamenite osobe zavičaja i crtali ih ugljenom i kredom,
  • izrađivali su vlastitu lentu desetljeća i obiteljsko stablo,
  • prikupili stare fotografije i osmislili izložbu o povijesti svog naselja,
  • čitali su priču „Šestinski kišobran“, upoznali narodne nošnje i prepoznatljive značajke zagrebačkog kraja te izradili slikovnice, koje su izložene u školskim hodnicima.

Poseban doživljaj bio je izlet u Etno kuću pod Okićem, gdje su učenici:

  • razgledali etnografsku zbirku starih predmeta,
  • učili peći kruh na starinski način,
  • igrali stare narodne igre,
  • te slušali priče i legende iz prošlih vremena, koje su im približile život i običaje starih vremena.

U sklopu međunarodne suradnje, učenici iz sve tri zemlje (Hrvatske, Srbije i Turske) zajednički su izradili lentu vremena s godinama nastanka svojih gradova, što im je omogućilo usporedbu povijesnog razvoja i potaknulo razmjenu znanja o različitim kulturama.

U duhu tradicije, učenici su za školsku božićnu priredbu pripremili folklorni ples i pjesmu, te s velikim oduševljenjem nastupili u narodnim nošnjama, oživljavajući običaje i glazbu prošlih vremena.

Projekt je zaključen velikim projektnim danom, u kojem su sudjelovali svi učenici razredne nastave. Tog dana u školi se moglo:

  • zaigrati zaboravljene igre iz djetinjstva naših predaka,
  • izrađivati predmete na tradicionalne načine (tkanje, šivanje, rad s glinom),
  • razgledati izložbu starih predmeta,
  • i sudjelovati u posebnoj radionici pletenja košara od pruća, u kojoj su se učenici okušali u ovom vrijednom starom zanatu.

Projekt “Šetnja kroz prošlost / A Walk Through History spojio je istraživačko učenje, kulturnu razmjenu i kreativni izričaj. Učenici su razvijali svijest o važnosti očuvanja baštine, učili jedni od drugih i s ponosom predstavili svoj zavičaj i kulturu.

Domar /domarka

2. lipnja 2025. Poziv na testiranje za zasnivanje radnog odnosa na radnom mjestu stručnog suradnika na tehničkom održavanju: domar/domarka (rukovatelj/rukovateljica centralnim grijanjem) na neodređeno puno radno vrijeme,

Pogledaj više

Igre i običaji naših starih

Na projektnom danu “Igre i običaji naših starih” održanom 28. travnja učenici razredne nastave istraživali su kako su živjeli i zabavljali se naši preci. Izrađivali su stare predmete, učili o njihovoj namjeni te sudjelovali u igrama koje su obilježile djetinjstva nekih davnih vremena. Projekt je potaknuo kreativnost, zajedništvo i poštovanje prema tradiciji.

Fotogalerija

Brošure za roditelje

Naša škola sudjeluje u međunarodnom natjecanju “Dabar

Učenička zadruga “Ferka”

Mladi kemičari

Radionica izrade sapuna i balzama.

Kako je bilo pogledajte ovdje

Mali čuvari prirode

Brinemo o prirodi i našem školskom vrtu te izređujemo rukotvorine od prirodnih materijala.

Mali kreativci

Vrijedne ruke malih kreativaca uvijek rade nešto novo šzo onda prodajemo na Božićnom sajmu

Vrijeme informacija učitelja

Vrijeme primanja roditelja možete pogledati klikom na gumbe ispod

Skip to content